Turbeskrivelser 2017

Tur 6: Hasfjord via Hasfjordvannet

Last ned turbeskrivelse med bilder i PDF her: Hasfjord via Hasfjordvannet.pdf

Parker ved parkeringsplassen ved første Flågavann. Gå ned på høyre side av vannet og følg stien bort etter vannet. Gå opp langs elva. Elva vil du ha på din venstre side. Når du kommer opp den første toppen kan du velge om du vil gå på høyre eller venstre side av elva. Det er merket på høyre side. Stien går litt innimellom den elva som kommer ned. Følg merkingen. Når du kommer t andre Flågavann, gå på høyre side av vannet. Følg stien langs vannet. Stien fortsetter oppover på skrå lengst inn. Når du kommer opp har du elva på venstre side. Gå over elva og fortsett opp skråningen. Du vil nå ha tredje Flågavann på høyre side. Når du kommer nesten helt opp, følger du stien langs skråningen. Stien fortsetter bortover til bakketoppen. Du vil nå se Hasfjordvannet rett ned:

Hold til høyre og følg stian på skrå nedover. I enden av

vannet står post 6a:

For å komme til post 6b fortsetter du på stien som fører ned til Hasfjorden. Gå et stykke på øvre side av gjerdet, og gå gjennom åpning der det er merket.

Fortsett langs stien til du på nytt går gjennom gjerdet, og ta til høyre ned mot Hasfjord. For å komme til posten må du krysse to elver, men det er bru over begge!

Post 6b står på andre siden av elv nr. to, du ser den

tydelig når du har gått over broen.

Når du først er kommet til post 6B anbefaler vi også at du har turen helt ned til fjæra i Hasfjord for å få best mulig opplevelse av

fjorden. Turen kan ha varierende telefondekning, og vi oppfordrer alle til å følge fjellvettreglene.